Pages

2011-04-03

which path I bear to hold ???


I will love  you more than that…

Setiap lafaz cinta yang terlafaz sentiasa bermain di fikiran aku.
Cinta?? Apa maksudnya??apa erti yang sebenar – benarnya.gambaran tentang perasaan cinta itu tidak aku bayangkan. Tapi cinta itu perasaan ke???




Kadang – kadang cinta ini saling memerlukan saling mengharapkan dan perasaan itu sentiasa ada tidak pernah mati untuk terus menunggu cinta berbalas.apa sahaja tentang cinta sering membuatkan aku terdiam terpaku…

Ya betul… Allah itu maha tahu..Dia tahu segala – galanya yang terbaik untuk hamba-Nya..mungkin tidak menyedarinya..

Cinta sesame insan lain daripada cinta pada-Nya…tiada yang lebih baik dari cinta pada_Nya… Ya Allah betapa besar anugerah-Mu kepada setiap hamba – hambamu ini…mengurniakan perasaan terindah ini dalam hidup insan bernama manusia yang sudah wujud dari Adam dan Hawa..cinta teragung sesame insan..permulaan kisah cinta yang tidak terungkap dengan kata – kata….


Cinta sesama insane…indahnya perasaan itu Ya Allah…betapa aku bersyukur kerana dapat merasainya….walaupun aku sendiri tidak pasti pengakhirannya….mungkin suatu pengakhiran yang baik atau mungkin sebaliknya..segalanya mungkin ….


Kadang -  kadang kita fikir bila kita bercinta dengan seseorang..mungkin juga kita menyimpan perasaan padanya..sayang padanya..cinta padanya kita mengharapkan dia juga begitu..tidak bertepuk sebelah  tangan..tapi semuanya adakah akan terjadi seperti yang kita harapkan??? Perasaan yang masih terumbang ambing masih mengharapkan dahan kasih untu berpaut walhal pucuk kasih masih lembut menghijau belum matang sepenuhnya..takut andai cinta di  hati sudah berbunga mekar mewangi daun – daun cinta  mula berguguran pergi…dititip bayu pilu…terus meninggalkan perasaan kita di situ….
Terus menjadi sang pungguk rindukan bulan mungkin…..


Tapi ada juga kisah yang berakhir penuh kebahagiaan..mungkin permulaan tidak begitu memberi pengharapan. Tiada tempat untuk bergantung perasaan yang bertaut di hati..tiada..langsung tiada dahan untuk berpaut Cuma keyakinan hati percaya pada Qada’ dan Qadar – Nya menjadi pohon untuk berteduh menyemai cinta..segala onak dan duri terus dilalui hingga ke akhirnya..cinta terus mekar mewangi hingga ke akhirnya dengan izin_Nya…


Aku sendiri kadang – kadang keliru apa sebenarnya cinta,kasih,sayang..sama ke semua tue??honestly I don’t know ….


Guys..

Ermm aku rasa aku masih keliru ngan semua nie then which path I bear to hold???

Anyway love is eternity but love is in the air !! what a chaotic world isn’t??

 (Or It Juz Me Who Be The One I Mean The Troublemaker??? Do I??? ) 


No comments: