Pages

2013-04-30

# Suami Orang

Salam...

di suatu hari seorang kawan tanya soalan cepu emas 
"D, kalau kita suka pada suami orang normal tak? "
terkesima jap....soalan cepumas tu...soalan luar alam betul...so saya plak tanya dia..
" np tnye soalan abnormal sgt ni?ada sangkut ke? " 
dia plak termenung and then tenung saya lama2 and say
" rasa macam suara dia,ketawa dia tergiang - ngiang di telinga..macamner ni...rasa macam sentiasa ada "
saya plak rasa macam nk tenung dia tengok dia lama2 tak tau nk cakap apa dah...clueless.....masa tu dalam kepala hanya fikir dia ni main - main @ serius....tapi tgk macam serius....
" D, saya betul2 ni...tak tipu..rasa macam dia sentiasa ada sekarang pun " 
saya tengok dia and ckp kat dia...
" jangan mcm ni...bahaya..,"
terus dia pandang saya 
"np bahaya plak?? explain cikit...."
saya senyum dan cakap
" nanti perkahwinan orang lain jadi retak...dan sah2 family pun tak setuju kita kacau hak orang walaupun mmg kahwin lbh dari satu tu boleh...boleh jadi fitnah lagi nanti..... "
"jap2 nape fitnah plak?"
yelah mesti orang akan cakap apa nanti..kacau rmh tangga org,ambik hak orang..kan xelok macam tu... 
mana ada kacau..xdk pun..cuma cakap suka je pun kan..xganggu dia pun...
saya senyum lagi...
mmgla sekarang cakap suka je..tapi ada tak rasa macam alahai..klu laa blh dpt org mcm tu...kan best..takut lme2 jadi gtu kan naya....jadi baik buang perasaan mcm tu doakan kebahagiaan dia..itu adaalh terbaik..itu dah jodoh dia plhan dia hdp dia...remember, u can't change what has happened, but u can choose how you're going to deal with it....jangan sekali2 terjebak dgn benda2 mcm tu....
dia diam lama.......pastu senyum kat saya....
tapi kan cara cakap ni nasihat ni macam hang ni daa biasa je keadaan ni je D oiii....hang pnh kaa ada rasa lagu tu kat sapa-sapa?hang daa laa pyh nk tgk suka kat sapa2.....haaa....hang cte sekarang.....
ok!!kali ni saya plak diam..........hehehe tersengih.....
erkk...penah kot.... ;)
terus bgn & lari.......hehe 

(note :- kwn2 rapat sek. mmg pgl saya D) 

No comments: